Mikro Sinüsektomi Olanlar

Kıl dönmesi gençler arasında en sık rastlanan cerrahi olarak tedavi edilen bir hastalıktır. Genelde 20-35 yaş arası sıkça görülmektedir.  Kıl dönmesi tedavisi için bugüne kadar 14 farklı ameliyat yöntemi geliştirilmiştir. Sakın ilaç, krem, yada bitkisel ürünlerle kıl dönmesi tedavi edilebileceğine inanmayın. Öyle bir imkan olsa 14 farklı ameliyat neden geliştirilsin? günümüzde uygulanan bir kaç yöntem kalmış olup diğerleri hastayı ciddi şekilde özgürlüğünü kısıtladığı için uygulanması son bulmuştur.
Son yıllarda önemli bir buluş haline gelen Micro Sinusektomi ise diğer 13 yöntemin çoğunu başarı yönünden çok çok geride bırakmıştır. Dilerseniz avantajlarına aşağıda bir göz atalım.

Mikro Sinüsektomi Olanlar

Klasik  kıl dönmesi ameliyatı olanlar çok farklı bir süreç yaşarken micro sinusektomi yöntemiyle tedavi olanlar; Aynı gün işine veya okuluna devam edebilir. Böylesine başarılı bir yöntemi tanımaya devam edelim. Hiç bir tedavi yöntemi böylesi kolaylıkları sağlamadı.

Diğer Yöntemlerde Olmayıp çağdaş yöntemlerde olanlar

  • Aynı gün işine dönebilir
  • 3 gün sonra banyo yapabilir
  • İstediği sporu yapabilir
  • Pansuman yaptırmaz
  • Belirgin ağrı yaşamaz
  • Ameliyat günü dahil istediği pozisyonda otururabilir
  • Yatış pozisyonu önerilmez, hasta istediği şekilde yatabilir.
  • Genellikle dikiş aldırması gerekmez (estetik dikiş olduğu için).
  • Hastanede yatması gerekmez
  • Dren (boru) konmadığı için alınması gerekmez
  • Çok daha düşük tekrar riski yaşar
  • Narkoz olmaz
  • Ameliyattan 10 dakika sonra arabasını veya motosikletini kendi kullanabilir.
  • Fark edilir iz kalmaz

Kıl Dönmesi Ameliyatı
Tüm bu avantajlar micro sinüsektomi yöntemini daha fazla tercih edilen yöntem haline getirmiştir. Ancak ne yazık ki tekniği uygulamayı bilen doktor sayısı azdır ve bu yöntemi bilmeyen doktor yöntemin aleyhinde konuşarak hastayı kendi bildiği yönteme razı etmeye çalışmaktadır.

Mikro Sinüsektomi Yapan Yerler

Ülkemizde ilk uygulamaya başlayan merkezler olan İdea klinik İstanbul’da Bakırköy, Şişli, Kadıköy, diğer iller Bursa, İzmir ve Ankara şubesinde hizmet vermektedir. Hasta 10 dakika içerisinde mikro sinüsektomi yöntemi ile sağlığına kavuşur, ister evine, ister işine dönebilir.

Çağdaş pilonidal sinüs ameliyatlarının diğerlerinden bir çok farkı vardır. Temel fark şudur; Klasik yöntemlerde sinüs çıkarılırken sinüsün 20-30 katı kadar sağlıklı doku da beraber çıkarılır, çağdaş yöntemlerde sadece sinüs çıkarılmaktadır. Bu yöntemlerin ilik olan Bascom Procedure’ü tarif eden Dr. Jhon Bascom yöntemin mantığını şöyle izah etmektedir; ”Nasıl parmağımıza dikan battığında sadece dikeni çıkarıyoruz, parmağı kesmiyorsa kıl dönmesinde de aynı şekilde sadece sorunu çıkarmak yeterlidir, çevre sağlıklı dokuyu çıkarmak gereksiz sorunlar yaşatmaktan başka işe yaramaz.”

Share

100 Yorumlar

  1. Bu operasyonda tekrar olasiligi var midir. Hangi illerde olabiliriz
    Op.Dr.Nizam KURTDERE
    % 3 civarı ihtimal var

  2. hocam 1 hafta kadar önce kuyruk sokumumda küçük sivilce gibi bir şey oluştu sıktım patladı sıvı aktı içinden daha sonra geçti delik akıntı falan hiç olmadı daha sonradan.. 1 hafta oluyo ve şuan bölgede hiç bir şey yok herşey eskisi gibi sizce bu durum kıl dönmesine işaret midir?
    Op.Dr.Ali Rıza Şahap BARLAS
    büyük ihtimalle kıl dönmesidir.

  3. bu yöntem uygulnmadan önce enfeksiyonu giderecek ilaç kullamılıuyor mu hasta hemen ameliyat olabiliyor mu
    Op.Dr.Atilla KAYA
    öncelikle apse tedavi edilir,iyileşir ,1-2 ay beklenir dokunun toparlaması için sonra ameliyat yapılır

  4. hocam merhaba 8 ay önce askeriyede Doğuda ameliyat oldum için büyük kesintili ameliyat oldum kapalı dikişli şimdi ıse ufak bi delik var ve Ağrı verio akıntı olmadı hiç microsinusectomi Hastanenizde pazar günü ameliyat olunuyormu şöför oldum için aynı gün işime devam edebilirmiyim uzun saatler oturuyorum işim Gereği
    Op.Dr.Atilla KAYA
    pazar günleri çalışmıyoruz.ama 19 mayısta açık olduğumuz için gelebilirsiniz.aynı gün işinize devam edebilirsiniz.

  5. adanada bu yöntemi uygulayan bir hastane varmı
    Op.Dr.Atilla KAYA
    bilmiyorum araştırmanız gerekir.hastaneler daha çok klask yöntemleri uygular

  6. neden hiç buraya mikro sinüsektomi olanlar yorum yazmıyor. onların tecrübeleri bizim için daha önemli
    Op.Dr.Seher ŞİRİN
    Genel Cerrahi uzmanı
    Bir yorum aşağıda Barış Beyin yorumu var.Okuyabilirseniz. Gelirseniz neden bu kadar ayrıcalıkları olduğunu da mekanizmasıyla birlikte size anlatabiliriz.
    Geçmiş olsun

  7. ARKADASLAR BEN BUNDAN 1 YIL ÖNCE İSTANBULDA MİCRO SİNÜSEKTOMİ AMELİYATI GEÇİRDİM ÇOK RAHAT VE SOHBET EDEREK GEÇTİ BAYANLARLA 😉
    HERŞEY İYİ GÜZEL OLDU BİTTİ BİKERE 10DK SÜRMÜYO 40 DK SÜRÜYO VE O GÜN KESİNLİKLE NE SPOR,İŞ,VS YAPAMIYOSUNUZ 3 GÜN İSTİRAT EDİYOSUNUZ İLK GECE UYKUDAN UYANDIRICAK KADAR HAFİF AĞRILI GEÇİYO SONRASINDA İSE AĞRI SIZI KALMIYO AMA BENDE ŞU ARALAR TEKRARDAN NÜKS ETTİ DOKU TAM YERİNDEN ÇIKARILMADIĞI İÇİN. BIÇAK ALTINA DA YATMAKTAN KORKUYORUM KARMAKARIŞIK DUYGULARDAYIM ARKADASLAR..
    Op.Dr.Seher ŞİRİN
    Idea Klinik Bakırköy Şb.Genel Cerrahi Uzmanı.
    Bazı vakalarda kist derine iniyorsa süre uzayabilir.İlk gün ağrı olması normal değil mi?.Sonuçta bir ameliyat geçiriyorsunuz.Bu ameliyatta kesi ne kadar küçük olursa ağrı o kadar az olur.klasik ameliyatlardaki gibi günlerce yüzükoyun yatma ve hortumla gezme yok.Tekrarlamasına gelinde kıl yumağının TAM ÇIKARILMAMASI diye bir durum kesinlikle yok.Görmek isteyen hastalarımıza tahlile gitmeden parçayı gösteriyoruz,oradan kistinin etraf zarı ile çıktığı görülebilir.Yarım alınmış kistin içinden kıllar fışkırır yani burada hasta yarım çıktığını anlayabilir.Bu durumda da enfeksiyon ve kıllar yara içine dağılacağından yara iyileşip kapanmaz zaten. Mikrosinüsektomide diğer ameliyatlardan farkı kistin yanında etraf sağlam dokudan çıkarılmaması,yalnızca kistin etraf kapsülüyle(zarıyla) çıkarılması.
    Nüks etmesine gelince henüz nüks etmeyecek bir yöntem yok,tüm yöntemlerde nüks var.Ancak kesi küçük olduğundan,fazla sağlam doku çıkarılıp oyukluk artmadığından en az bu yöntemde var.Hastaya nüks etmemesi için dikkat edeceği kuralları anlatıyoruz.Bundan sonrası hastaya kalıyor.
    Nüks ettiğini bildirdiğiniz için ayrıca teşekkür ederiz. Her cerrah ameliyatının sonucunu bilmeli.
    Geçmiş olsun

  8. AMA ŞUNU SAKIN UNUTMAYIN BENDE TEKRARDAN NÜKS ETTİYSE SEBEBİ ORAYI TEMİZ TUTMAYA ÖZEN GÖSTERMEDİĞİMDEN OLDU. HAYIR OTURMA BANYOSU DA YAPTIM O KADAR BATİKON LA ANLAMADIM ŞİŞLİK VAR ŞUANDA. BIÇAK ALTINA YATSAM NERDEN BAKSANIZ 700 GR KESİCEKLER BİLİYORUM PİCASSONUN REMİNE DÖNÜYO AFEDERSİNİZ O YÜZDEN EN MANTIKLISI MİCROSİNÜSEKTOMİ

  9. ARKADASLAR KAFAYA TAKMAYIN İNANIN BU HASTALIKTAN DAHA KÖTÜ DURUMDA OLAN İNSANLAR VAR ŞÜKREDELİM ATLATILAN Bİ HASTALIK SONUCTA..
    Op.Dr.Seher ŞİRİN
    Idea Klinik Bakırköy Şb.Genel Cerrahi Uzmanı.
    Kıl dönmesi kansere dönmeyen,yıllarca hasta için hayati açıdan risk etmeyebilecek bir hastalık.Ancak devamlı akıntısıyla,zaman zaman kanamasıyla,ağrısıyla ve özellikle apse yaparsa şiddetli ağrı ve enfeksiyon mücadelesiyle hastayı sosyal olarak ciddi rahatsızlık veren bir hastalıktır.Bu nedenle tedavi olunmalı.

  10. Yani paran varsa k islemle kurtulursun yoksa devlet hastanesinde full narkozla,yararlar acisi uzun sürer .!!!

  11. Merhabalar yaklaşık 2 ay önce microsinusectom ameliyatı oldum kesinlikle tavsiye ederim tek yapmanız gereken sadece bi kaç gün üzerine oturmamak tabi işiniz varsa bunu gözardı edebilirsiniz bunun yanı sıra temiz bakmak önemli bunların dışında hicbi sıkıntısı yok ben Ankarada oldum bu ameliyatı adil hocama çok tesekkur ederim harika bi doktor
    Op.Dr.Seher Şirin
    Bakırköy Idea Klinik Genel Cerrahi Uzmanı
    Güzel sözleriniz ve takdirleriniz için teşekkür ederiz.Dr.Adil Bey gerçekten övgülerinizi hak eden birisi.
    Geçmiş olsun

  12. Merhabalar,
    Benim sormak istediğim bir kaç sorum olacak sizlere cevaplarsanız sevinirim.

    1)Devlet hastanesinin kestiği alan ile sizin kestiğiniz alan çok farklı 2cm diyorsunuz ama zaten kılın uzamasına göre kesmiyor musunuz o alanı devlet hastanesi ile farkınız nedir?Devlet hastanesi 7cm keserken siz 2cm ile nasıl işi bitiriyorsunuz ?
    2)Ameliyat için 10 DK demişsiniz fakat bir hastanız yorumlar da 40 dakika sürdüğünü yazmış
    3)Dikilen dikiş yerinde iz kalıyor mu ?
    4)İki ameliyat arasındaki fark tam olarak nedir anlayamadım açıkcası.Tamam günlük yaşantımıza devam edeceğiz fakat önemli olan bu yöntemin bizim ruh sağlığımız için hastalığımız için ne kadar etkili olacağı.
    Kafamdaki bu sorulara aydınlık getirirseniz sevinirim
    Teşekkürler

    Op.Dr.Seher ŞİRİN
    Bakırköy Idea Klinik Genel Cerrahi Uzmanı
    Sorularınızı sırayla yanıtlamaya çalışayım;
    1)Kıl dönmesi hastalığı cilt altında etrafı bir kapsül dediğimiz kılıf gibi bir dokuyla kaplı kıl yumağı olmasıdır. Tedavide önemli olan bu kıl yumağını etrafındaki kapsül dokusuyla beraber bütün olarak çıkarmaktır.Bu yumağı 2 cm. lik kesiden de 10 cm. lik kesiden de çıkarabilirsiniz.Kıl yumağı uzunsa giriş ve çıkış delikleri birbirinden uzaksa 2 veya 3 ayrı küçük kesiler yaparak çıkarıyoruz.Çok kestiğinizde etrafından sağlam yağlı dokudan da çıkarıyorsunuz fakat bunun hiç bir anlamı ve önemi yok. Tedavide ek fayda sağlamaz.
    2)Bahsedilen 10 dakika en basit,en küçük,tek girişli kistlerin ameliyatıdır. 40 dk. olan hastanın muhtemelen yukarıda bahsettiğim gibi 3 ayrı kesiyle yapıldı ve derin seyirli bir kistti.Aynı kıl dönmesi klasik yöntemlerde en az 1,5 saat sürer.
    3)Kesi daha çok orta hatta dikey olduğundan farkedilemeyecek bir iz kalır. Diğer yöntemlerde yatay ve uzun kesilerde olduğu için iz kalma ihtimali daha fazladır.
    4)Farkları yukarıda sıraladım. Mikrosinüsektomide hastalığın tam tedavisi olmaktadır.Nüks bütün yöntemlerde vardır,ama en az doku kaybı mikrosinüsektomide olduğundan en az nüks de bu yöntemde.15 gün yüzükoyun yatmanız gerekmeyeceğinden,işinizden sosyal hayatınızdan fazla uzak kalmayacağınızdan dolayı psikolojiniz de bozulmayacaktır,inanın
    Geçmiş olsun

  13. Fiyat nedir peki
    Op.Dr.Seher ŞİRİN
    Bakırköy Idea Klinik Genel Cerrahi Uzmanı
    Mikrosinüsektomi ameliyatı SGK lı hastalarda 840 tl,SGK sı olmayanlarda 1840 tl.dir
    Geçmiş olsun

  14. Merhabalar. Ben bugün apse icin doktora gittim islem yaptilar ameliyat ne zaman olabilirim. Yani bir bucuk iki ay sonra geldigimde direk ameliyat olabilir miyim? Veya bu surec icerisinde tekrar apse olusur mu? Simdiden tesekkurler.
    op Dr Ergun Aygören
    genel hijyene dikkat ederseniz apse oluşmaz.geldiğinizde direkt tedavinizi yapabiliriz

  15. Merhabalar. Ben bugn apse icin islem yaptirdim. Simdi birbucuk iki ay sonra size gelirsem ameliyati gerceklestirebiliyor musunuz? Ve bu apsenin bu birbucuk iki ay icerisinde tekrarlama ihtimali var midir?
    Op Dr Demet AĞRAS
    genel hijyene dikkat ederseniz tekrarlamaz

  16. Meraba arkadaşlar merak edenler için yazma gereksinimi duydum çünkü bende olmadan önce buralardaydim öncelikle ben mikro sinusle tedavi oldum bugün 1.hafta mi dolduruyorum benim ameliyatım tam 45 dakika sürdü çünkü kesinlikle onermiyorum ama ben 2 senedir kaciyodum bu kıl donmesinden kaçtığım için farklı yerlerimdede çıktı neyse oraya girmiyim öncelikle kesin ve kes diyorum iğne korkusu olanlar bu yönteme bakmasın bana 3 iğne yapıldı ve hepsi apselerimin ordandi ameliyat öncesi bölge zaten epilasyonlaniyor benim olduğum kllinikte hemşireler çok tatlı ydi o da büyük etken hayatımda ilk Kez olcagim bişey psikolojik olarak rahatliyosunuz zaten ve doktorum çok iyiydi. Araştırmadan bilmeden olmayin derim Idea Klinik izmir tavsiye ederim ameliyatin üçüncü gününde okuluna gelip sınav oldum dışarı çıkıyorum yemem icmem aynı cips yiyorum hala 😀 sabah akşam banyonuz olucak sabunla o bolgeyi yikiyosunuz valla ben çok mutluyum benim sorum olucakti sizlere hocam gerçi pazartesi kontrolüm ama çok merak ediyorum dikislerimin yeri kaymis yani gitmiş gibi ustekiler birazı yok olmuş gibi normalmi dir?

  17. İlk olarak sormak istediğim ve mantıklı bir cevap almak istediğim şu soru var; bu yöntemi neden sadece Idea Klinik yapıyor madem bu kadar muhteşem bir yöntem var ve basit,kolay. Diğer devlet hastaneleri özel hastaneler neden bu yöntemi kullanmıyor nereye baksam Idea Klinik görüyorum ve bende şüphe uyandırmaya başladı, biraz araştırdığım da şunu gördüm eve mikrosinüsektomi ile 1,2yıl gitmiş gibi göster se de sonrasında muane olduğunuz klınıge gıttıgınız de yüzde üç ihtimallik olay oluşmuş diyip tekrar ameliyat dıyorlarmış ve nedense hiç olan yokmu bize olanların yorumu lazım dendikten sonra altta bi iki tane yorum beliriyor. Neden milyonlarca cerrah bu dahiyane yöntemi kullanmıyor salak mı?
    Op Dr Atilla Kaya
    şu an bir çok üniversite hastanesinde ,devlet hastanesinde ve özel hastanelerde uygulanmakta olan bir yöntem.asıl sizin bulamamış olmanız ilginç.bu yeterince araştırma yapmadığınızı gösteriyor.

  18. Ben dün öğleden sonra 3-4 gibi bursa Idea Klinikte mikro sinüsektomi operasyonu geçirdim. 40 dkika kadar süre. Operasyonda acı hissi olmadan hissediliyor. Bu 2 yıl öncede ameliyat olmuştum 3 gün hastanede yattım sonra 12 gün evde yattım ne araba kullanılabiliyor. Ne doğru düzgün yatılabiliyordu. Dün operasyondan sonra eve geldim. Yattım oturdum sorun yok. Sadece anestezinin etkisinin geçmesiyle ince bir sızı ve çok az ağrı var bu ağrı ağrı kesiciyle geçsede sızlaması kalıyor. İlk gün işe gitme olayı ise isteyen gidebilir ama zorlamanın bir anlamı olmaz. Op. Dr. Ergun AYGÖREN gerçekleştirdi operasyonu Bursada tavsiye edeceğim doktorlardandır kendisi şuanda çok rahatım. Oturup kalkıyorum yatıyorum ama temkinli tabiki olmayı düşünenlere de tavsiye ederim hepinize geçmiş olsun

  19. Merhaba 18 yaşındayım ve 2 kere devlet hastahanesinde kıl dönmesi ameliyatı oldum normal yöntemlerle ve şuan 2. Ameliyatımın 13. Günü eğer bir daha tekrar ederse mikrosinüsektömi ile ameliyat olma şansım var mı? İyi çalışmalar
    Op Dr Alirıza Şahap Barlas
    olabilirsiniz.ama genel hijyeninize dikkat ederseniz hastalığınızın nüks ihtimali düşer

  20. Benim merak ettiğim en önemli konu neden devlet hastaneleri mikro sinüsektomi yöntemini kullanmıyor sadece özel klinikler ve bazı özel hastaneler bu yöntemi uyguluyor? Yukarıda sözünü ettiğiniz herkesin yapabileceği bir yöntem değildir açıklaması bana biraz yavan geldi açıkcası nihayetinden devlet hastanelerinde iyi hekimler yok değil. Bu konuda beni aydınlatırsanız memnun olurum şayet yaşadığım bu sorunu artık görmezden gelmek istemiyorum…
    Op Dr Atilla Kaya
    Mikrosinusektomi yöntemi yatış gerektirmeyen ,ayaktan yapılabilen bir tedavi yöntemidir.ne yazıkki devlet hastanelerinde döner kaygısı,özel hastanelerdede genel anestezi -yatış-pansman ve hertür uygulma ücretlendirildiği için tercih sebebi değil.

  21. mrblar hocam benim 2 sorun olcak
    1) bende bu hastalık 7 yıldır var microsünisektomi tedavisi ne kadar faydalı olur merak ediyorum doğrusu çünki benimde aynı süreden beri rahatsızlığı olan arkadaşımdan bir avuç dolusu kist çıkardılar sizin bahsettiğiniz gibi küçük operasyonla nasıl gerçekleşicek bu ?
    2) bazı hastalarında söylediğine göre ilerlemiş durumlarda kemiğe kadar gitmiş ordan kazınarak alındığını duymuştum doğrumu ?
    Op Dr Seher Şirin
    süreç önemli değil önemli olan apsenin olmaması,eğer doku yeterince toparlamış ise rahatlıkla mikrosinusektomi yöntemi ile tedavi edilebilir

  22. Merhaba mikrisinus yontemiyle ameliyat olali 4 gun oldu. 3 cm aciklik var.ilk gunler hafif aci vardi simdi daha iyi. Yara acik birakildi ve akinti devam ediyor. Bu normal midir bir de yara ne zaman kapanir?
    Op Dr Atilla Kaya
    tedaviniz sanırım iltihab devam ederken yapılmış,yoksa akıntı mikrosinusektomi yönteminde pek görülmez.akıntının rahat boşalması için açık bırakılabilir.yara iyileşme süreci bünyenize bağlıdır.tabiiki iltihap varsa buda süreci uzatabilir.biz mikrosinusektomi yöntemi ile tedaviyi apse yada iltihap gibi durumlar tamamen iyileşip doku toparlayınca tedavi ediyoruz

  23. Bende kil donmesi 5 aydir var ilk uc gunde farkedip hemen doktoa gitrim henuz olusma asamasinda simdilik.kesmemiz sana eziyet olur ilthabi gitsin 3 ay sonra gel demisti simdi 5 ay gecti normal.ameliyat mi olsam yoksa sizin yonteminizle mi bilemiyorum ve acikcasi cok korkuyorum bir kez ameliyat neysede tekrar etme ihtimali cok sinirlerimi bozuyor. O yuzden ameliyattan sonra o bolgeye lazer yaptirmayi dusunuyorum. Eger orada hic kil kalmazsa ve hijyene dikkat edilirse gene de tekrarlar mi?
    op Dr Seher Şirin
    mikrosinusektomi yöntemi ile tedavi olmanızı öneririm.kalçanızın anatomik yapısı ve fiziksel görünümü bozulmaz,narkoz,yatak istirahati ,pansman gerektirmez.bu arada sırt bölgesini kıllardan arındırıp genel hijyene de dikkat ederseniz tekrar ihtimali ortadan kalkar

  24. Hocam dün kasik bölgesinden ameliyat oldum ve estetik dikiş atıldı fakat geceden beri çok fazla kanama gösteriyor sizce normal mi bir de bu surec içerisinde ustu kapalı olduğu için temizleme nasil olabilir ki ?
    Op Dr Atilla Kaya
    doktorunuza kontrole gitmelisiniz

  25. Hocam dün bu yöntemle ameliyat oldun günde 3 tane arveles ve antibiyotik kullanmama rağmen cok fazla bi ağrı hissediyorun yüzüstü yatarken bile uyutmayacak kadar normal midir hicbir akıntı falan olmuyo
    Op Dr Demet AĞRAS
    mikrosinusektomi yönteminde dayanılamayacak düzeyde ve ağrı kesici ile geçmeyen ağrınız olması şaşırtıcı.doktorunuzla görüşmelisiniz

  26. Ben 3 gün önce Bursa Idea Klinikte doktor Ergun Aygören tarafından ameliyat edildim . Çok başarılı geçti ameliyat devlet hastanesinde olduğumda 15 gün evde yatmıştım şuan gezebiliyorum evet ilk 3 gün hafiften bi sızı oluyor ama çok ta sizi zorlamıypr . İlerleyen günlerde ne olacağına bakacağız ama sorun çıkmayacağını düşünüyorum . Ben kesinlikle tavsiye ederim doktor ve hemşireler çok güler yüzlü Ergun bey işinin ehli . Korkmadan operasyon geçirebilirsiniz 🙂

  27. Şu an çok rahatım

    Arkadaşlar daha dün mikrosinüsektomi yöntemiyle operasyon geçirdim ameliyat denmez bile 15 dk bile sürmedi şu an ağrım yok rahatça oturup yürüyorum bence geciktirmeden olun içerdeki apne dahada büyüyecek çünkü kendiliğinden geçer demeyin zaman geçtikçe kesilecek kesit daha da büyüyecek şimdiden olanlara geçmiş olsun acil şifalar dileğimle

  28. Peki devlet hastanaleri mikrosinusektomi ameliyatını yapıyor mu?
    Op.Dr.Demet AĞRAS
    Idea Klinik İzmir Şubesi Genel Cerrahi Uzmanı
    Devlet hastanelerine sorarak araştırmalısınız

  29. Hocam merhabalar ben konyada yaşıyorum 20 yaşındayım ve 2 senedir kıl dönmesi şüphem var,bu tedavi konyada yok heralde sizi düşünüyorum Ankara yı.ama benim hiç akıntın veya bi selik olmadı sadece ilk zamanlar apse oldu ve şimdide üatüne çok oturursam rahatsızlık veriyor sizce durum nedir ?
    Op Dr Adil Altınsoy
    Idea Klinik Ankara Şubesi Genel Cerrahi Uzmanı
    gelirseniz muayene ile değerlendirip mikrosinusektomi yöntemi ile tedavinizi yapabiliriz.ertelemyin apse oluşursa hem tedaviniz gecikir hemde bir sürü sıkıntıya neden olur

  30. Hocam 5 günden beri kuyruk sokuğumun üzerine oturunca yatınca acı hissi var 2 günden beri sarı akıntılı kanama var normal ameliyattan korkuyorum
    Op.Dr.Demet Ağras
    Idea Klinik İzmir Kliniği Genel Cerrahi Uzmanı
    Şikayetleriniz kıl dönmesi hastalığına uyuyor.Muayene olmanızı öneririm. Mikrosinüsektomi operasyonu ile günlük yaşantınıza çok hızlı bir şekilde dönebilirsiniz.

  31. erhaba
    Hocam bende 3 senedir var.kil donmesi arada patlatiyorum kani cikariyorum kendim.
    Bu ameliyati olmadan once apse olmamasi gerekio galiba
    Apse ne oluo orada biriken kanmi onu kendimiz cikarabilirmiyiz.yada sizin klinige gelince siz bosaltiyomusunuz.bunun icinde ayri bir ucret aliniomu
    Iyi gunler
    Op Dr Atilla Kaya
    Idea Klinik Genel Cerrahi Uzmanı
    tüm kliniklerimizde mikrosinusektomi ile kıl dönmesi tedavis yapılmaktadır.apse varsa öncelikle apse tedavisi sonra asıl tedavi planlamalı.apse varsa ayrı ücretlendilir

  32. hocam ben 13 gun once kil donmesi ameliyati oldum microsinusektomiyle ama yaramin üstünde dikisin ust kisminda bi bosluk var sizce normal mi ?
    Op Dr Atilla Kaya
    ameliyatı yapan hekiminize sormalısınız

  33. Hocam kolay gelsin ben pazartesi günü sizin dediginiz yöntemle üçüncü ameliyatını oldum ve sağ Popomda acayip morluklar oldu.ayrıca lavaboya çıktığımda makatin üst bölgesinden peçete ile siliyorum hafif pembemsi kan ve sarı renkte sıvı geliyor bir hafta da tekrar eder mi ankara da mustafa ışık doktora oldum
    Op Dr Adil altınsoy
    hekimine danışmalısın

  34. Merhabalar hocam. bundan 1.5 ay önce kristal fenol yöntemiyle kıl dönmesi tedavisi uygulandı bana. (tedavi diyorum cunku bu bir ameliyat bile değilmiş) . Doktor bana en iyi yöntem olarak göstererek yaptı. hiçbir iz kalmadan yine 20 dakıkalık bi operasyodnan sorna kalkıp normal sosyal hayatınıza devam edeceğimi söyledi. ancak hastalık nüks etti iltihap devamlı akmaya ve ağrı oluşmaya başladı. günlük yıkanma ve pansuman da pek fayda etti denemez.. sizin yönteminiz bende işe yarar mı? ki artık bıkmış durumdayım artık bu hastalıktan kurtulmak istiyorum. nasıl bir yöntem uygulamam gerekir. sizin yönteminiz bende işe yarar mı? bilgi verirseniz cok memnun olurum. ki sizin yöntemi yaptırmayı düşünmüyor değilim
    Op Dr Atilla Kaya
    kıl dönmesinde hastalığın nüksünü önlemek için kıl keseciğinin mutlaka çıkarılması gerekir.gelirseniz muayene ile değerlendirip mikrosinusektomi yöntemi ile normal yaşamınıza ara vermeden tedavinizi yapabiliriz.genel hijyene dikkat edin.sırt bölgesi kıllarını bir epilasyon yöntemi ile mutlaka uzaklaştırın.günlük çamaşır değiştirin sık yıkanın

  35. Hocam şimdi 1.5 ay önce mikro sinüsektomi + lazer operasyonu ile kıl dönmesi ameliyatı oldum. Ameliyat sonrasında (bazen 2 haftada 1 olmak üzere) her hafta pansuman için hastaneye gittim. Ancak bugün yapılan kontrolde doktorum apse olduğunu söyleyerek. 2 adet antibiyotik yazdı ve 10 gün sonra tekrar kontrol ve belki bir müdahele gerekebileceğini söyledi. Sizce bu durum normal midir bu ameliyat sonrasında
    Op Dr Atilla Kaya
    muayene ile değerlendirmeden yorum yapmak zor.iltihap gelişmiş olabilir

  36. Abdülkadir yıldız

    Merhaba arkadaşlar ben mikrosinusektomi yöntemi ile ameliyat oldum yaklaşık 3 hafta geçti.
    Ameliyat olduğum gün ameliyattan 1 2 saat sonra aşırı derecede ağrım vardı yaklaşık 3 saat sürdü heralde bölgenin uyusuklugu geçti sanırım. Ve sonrasında herşey normale döndü Çok mutluyum İnşallah tekrarlamaz..

  37. Merhaba yaklaşık 2 yılın üstünde zaman önce kıl dönmesi teşhisi kondu ve o ara akıntı vardı antibiyotik kullandım geçti ve sonrasında herhangi bir ağrı sızı vs olmadı. Şu aralar ara ara çok ufak bir sızı oluyor bazen yok denecek kadar az el ile yokladığım zamanda bir ağrı bulunmamakta iltihap, akıntı falan yok bu durumda ne yapmam lazım beklememin herhangi bir mahsuru varmı. Kıl dönmesinin büyümesi ,kalçaya tesiri gibi bir etkisi varmı acaba. Bu kadar süre sonra mikro yöntem uygulanabilir mi ? Ve de 6 -7 ay önce kalçamın alt tarafında bir iltihap oldu doktor kıl kökü iltihabı olduğunu söyledi bunun kıl dönmesi ile bir bağı varmıdır acaba ? ve de sizinle irtibat kurabileceğim bir numara varmı acaba şehir dışında olduğum için konuşup ona göre gelmem gerekiyorsa geleyimve detaylarını öğreneyim
    Op.Dr.Demet Ağras izmir ideaklinik Genel cerrahi uzmanı
    Sizi muayene etmeden milrosinüsektomi uygulanıp uygulayamayacağımızı söyleyemem.Eğer beklerseniz hastalığınız daha da ilerleyecektir.geçmiş olsun.

  38. Cevabınız için şimdiden teşekkürler hocam…
    Yaklaşık 1 ay önce mikrosinektmi ameliyatı oldum.ayrıca tavsiye ettğimide bilmenizi isterim bu yöntemi.soruma gelince yara yerim acık iltihap ve kan geliyor bu normalmi
    Bide iyileşme süreci tahminizce ne kadar sürer?
    Op Dr Atilla Kaya
    İdeaklinik Genel Cerrahi Uzmanı
    tedavi olduğunuz dönemde akıntı yada iltihap varsa bu süreç uzayabilir.iyileşme süreci bünyenize göre değişebilir

  39. Yaklaşık 1 ay önce mikrosinektomi ameliyatı oldum ve yara yerimden iltihap ve kan geliyor bu normalmi ve iyilşme süreci tahmininzce ne kadar sürer…
    Ameliyat ağrısız sızısz 20 dk anca sürüyor ilgililere duyrulur..
    Op.Dr.Demet Ağras İzmir İdeaklinik genel cerrahi uzmanı
    Tamamen normal bir durumdur.Bu bölgeyi daha iyi yıkamanızı tavsiye ederim.Geçmiş olsun.

  40. Ameliyat oldgumda iltihap kan yada agrım yoktu.
    Mikrosinsktomi ameliyatını olurkn doktorumda bişey yok zaten 5 dk bıter demişti ki zaten öylede oldu bitti ama olmayan iltihap ortaya cıktı doktorum normal olduğunu zamnla yaramın kapncagını soyledi ama bide sizin fikriniz almak istedim.
    Op.Dr.Demet Ağras
    pansumanlarınıza dikkat edin,kıl girişini önleyin.sık sık yıakyın ve kuru tutun

  41. Il disindan ankaradaki kliniginizda bu operasyonu yaptirmak icin nasil bi yol izlemeliyim.
    Op Dr Adil Altınsoy
    Türkkonut – Yener İş Hanı Atatürk Bulvarı No:81/4 Kızılay – ANKARA
    Tel: 0312 431 75 47 – 0312 431 95 47 GSM & WhatsApp: 0505 119 36 90 iletişim ve adres bilgilerimiz yukardadır.telefonla bilgi ve randevu alabilirsiniz

  42. Beni de bilgilendirir misiniz lütfen kil dönmesi var fakat mikrosinusektomi yönteminin güvenilir ligi nedir? Balikesirdeki hastaneler bu konu hakkında hiç bilgi verilmiyor. Burada genelde açık kalma yöntemleri öneriliyor ama bu yöntem de iyilesme suresi çok ve haliyle korkuyorum
    Op Dr Ergun Aygören
    en düşük nüks mikrosinusektomide görülür çünkü kesi küçüktür,

  43. İyi günler, ben ortalama 5 yildir kil dönmesi problemizyle karsi karsiyayim. Sosyal hayatimi kisitlamiyor herhangi bir agri, sizi veya oturma yatma sorunu yok. Fakat bu tedaviyi duyunca olmaya karar verdim. Fakat yanlis anlamazsaniz birsey belirtmek istiyorum internette gördügüm bazi görüs ve yorumlarda bu mikro sinüsektomi operasyonun yapilirken oldukca sancili oldugunu ve sadece 3-5 aylik iyilesme oldugunu daha sonra iltihap v.b sebeplerle kesinlikle tekrar nüksettigi söyleniyor. Bu durumdan dolayi korkum var cünkü suan bu rahatsizligim beni hic engellemezken gecirecegim operasyondan sonra agri veya daha farkli problemlerle karsilasmaktan cekiniyorum. Umarim art niyetli olarak anlamazsiniz cevabiniz icin simdiden cok tesekkürler.
    Op Dr Atilla Kaya
    sanırım yanlış değerlendirmişsiniz.mikrosinusektomi yönteminde anatomik yapı,fiziksel görünüm bozulmaz.kesi küçük olduğu için yara yeri çok çabuk iyileşir.böylece enfeksiyon riski oluşmaz.haftalarca hatta aylarca pansuman,yüzüstü yatak istirahati gerektirmez.

  44. Merhaba genel olarak hastane fobisi ve acı korkusundan dolayı 3 4 yıldır kıl dönmesi tedavisini geciktiriyorum. Sadece akıntı var başka şikayetim yok. Sizin önerdiğiniz ameliyat 15 20 dakıka gibi kısa sürdüğü için olabilecek cesareti buldum. Fakat bu tedavi yönteminiz ağrılı bir dönem midir ve operasyon esnasında acı eşiğine bağlı olarak hissedilecek derecede bir acı var mıdır ? Sorduğum soru saçma gelebilir ama inanın psikolojik derecede bir bıçak altına yatma korkum var.
    Op Dr Atilla Kaya
    işlem lokal anestezi altında yapılıyor ,bu nedenle acı hissetmezsiniz.

  45. iyi günler hocam. microsinisektomi yönteminin hamileliğime bir etkisi var mıdır ? yada doğumdan ne kadar sonra işlemin yapılması uygundur.
    Op Dr Seher Şirin
    doğumdan 1 ay sonra yapılabilir

  46. Merhabalar
    Ben bu yöntemle 2 gün önce ameliyat oldum. Yaklaşık 2 hafta önce apse boşaltma işlemi yapıldı lokal anestezi ile. Canımdan can gitti apseli bölgeye 10tane iğne vuruldu çok acı çektim ancak o akşam iltihap gittikten sonra uzun süreden sonra deliksiz ve ağrısız uyuyabildim. 2 gün önce ise narkozla tamamen uyutularak ameliyatımı oldum. Şuan pansumanlı agrısı sızısı oluyor tabiki. Yüzüstü yatamıyorum tam olarak oturamıyorum. Ancak klasik yöntemle olanlardan duyduğuma göre çok çok iyi durumdayım. Ben İstanbulda Idea Klinikte oldum. Umarım birdaha tekrarlamaz herkesede bu yöntemi tavsiye ediyorum

  47. hocan ben beden eğitimi öğretmeniyim. kıl dönmesi tedavisi olduktan sonra ne kdadr süre dinlenmem gerekiyor. Bu yöntem ile tedavi oldukıtan sonra NE KADAR süre sonra işe başlayabilirim. tşkürler
    Op Dr Atilla Kaya
    mikrosinusektomi yöntemi ile tedavi olursanız 1-2 gün dinlenmeniz yeter.hemen işinize sosyal yaşamınıza dönebilirsiniz

  48. Öncelikle herkese geçmiş olsun.Devlet hastanelerin çoğunda mikrosinusektomi uygulanmamasının sebebi doktorların narkos ve bıçak parası almasıdır mikro yontemi local anestezi yapilarak uygulaniyor.Bende bugün mikrosinusektomi ile ameliyat oldum 10 dakka sürüyor agrısız sızısız bir operasyon geçirdim bunun icin bursa ideaklinik ergun aygoren hocama tesekkur ediyorum.Hiç düşünmeden bu ameliyatı olabilirsiniz.

  49. Öncelikle herkese geçmiş olsun.Devlet hastanelerin çoğunda mikrosinusektomi uygulanmamasının sebebi doktorların narkos ve bıçak parası almasıdır mikro yontemi local anestezi yapilarak uygulaniyor.Bende bugün mikrosinusektomi ile ameliyat oldum 10 dakka sürüyor agrısız sızısız bir operasyon geçirdim bunun icin bursa ideaklinik ergun aygoren hocama tesekkur ediyorum.Hiç düşünmeden bu ameliyatı olabilirsiniz.Ameliyat korkusu olanlar hani sinek ısırığı diyorlarya o bile yok sadece operasyondan sonra biraz agrı oluyor o da zamanla geciyor zaten.

  50. Merhabalar , mikro sinusektomi yontemi ile tedavi olmak icin apse nin gecmesi sart anlasilan.
    Benim apsem 4 hafta once basladi , antibiyotik kulandim apse nerdeyse kapandi ama hala her gun biraz irin ve kan damliyor ,sizce normal mi? Antibiyotik sadece 5 gun kullandim ,doktor artik kullanma doku kendine gelsin dedi. Yurt disinda yasiyorum nisan ayi gibi istanbul a gelip tedavi olmayi planliyorum(cunku yurt disinda sadece klasik yontemle ameliyat yapiyorlar), bu apse nasil gecer ?tavsiyelerinizi bekliyorum.
    Op Dr Atilla Kaya
    sık yıkayıp temiz ve kuru tutun,sıvı birikirse içinde boşaltın.genel hijyene dikkat edin

  51. merhabalar hocam 20 önce apseyi temizlettim devlet hastanesinde ve çok ağladım çok korktum acayip bi acıydı 1 ay sonra gel ameliyat olacaksın dedi doktor bu sebepten (acıdan) dolayı ameliyattan çok korkuyorum psikolajim bozuldu hocam microsinisektomi yönteminde böyle bi acı hissediliyormu ameliyat esnasında nasıl bir acı tarifi var mı tamamen uyutularak ameliyat olsam sgklı sgksız fiyat ne olur ?

  52. 25 gun once mikrosinusektomi emektari oldum doktor 3 gun once kremi biraktirdi suan az bi akinti oluyor napmam lazim

    • ne amaçla krem kullandığınızı bilmiyorum.be önermiyorum.doktorunuza kontrole gitmelisiniz
      Op.Dr.Atilla Kaya

  53. MERHABALAR BANA KIL DÖNMESİ TEŞHİSİ KONUL1DU BUGÜN APSE OLDUĞU İÇİN APSEYİ TEMİZLEMEMİZ GERKLİYMİŞ BU YÜZDEN BİR KREM YAZDI DOKTOR VE TÜY DÖKÜCÜ İLE ORAYI KILLARDAN ARINDIRMAM GERKETİĞİNİ SÖYLEDİ SİZCE TÜY DÖKÜCÜYÜ KULLANMALIMIYIM YANİ BU DOĞRU BİR YÖNTEMMİDİR TEŞEKKÜRLER SAYGILAR

  54. Hocam merhabalar, gaziantep ve çevre illerimizde bu mikrosinusektomi tedavisi yapan şubeleriniz var mı yardımcı olmanınızı rica ederim

  55. Bende 5 senedir kil donmesi var hic akintisi olmadi. Iki sene once apse yapti ve patladi. Bir de on gun once.Fakat o patlamadi. Doktorum cipro verdi. Apse agrisi gecti kucukdu ama orda bir kitle kaldigini hissediyorum elimle. Ameliyat olmadan once apsenin bosalmasi sart mi?

    • yenilerde apse oluştuysa 1,5-2 ay dokunun toparlamasını beklemelisiniz.doku toparlayınca mikrosinusektomi yöntemi ile tedavi olablirisiniz
      Op.dr.ergun Aygören

  56. Ben yaklaşık 2 ay önce ilk defa çok sıkıntılı bi apse dönemi geçirdim apseden sonra bi operasyon flan geçirmedim hemen yaptırmamın çok daha iyi olucagını biliyorum fakat bu apse tekrar ne zaman nüks eder ne kadar daha vaktim var bu aralar çok tedirginim bu konu hakkında
    Ayrıca çok büyük bi ihtimalde mikrosinusektomi yöntemiyle çözüm saglıcam

    • eğer apseden sonra 2 ay gecmişse doku toparlmıştır.tedavinizi ertelememenizi öneririm.her an tekrar apse oluşabilir.
      Op.Dr.Adil Altınsoy

  57. Hocam benim 15 senedir kil donmesi problemim var sadece ilk sene akinti oldu sonrasinda hic bir sikayetim olmadi bu kadarnuzun sure gecmia hastalara mikrosinusektomi uyguluyormusunuz birde neden bu kadar sure akinti olmamistr

    • iltihap yoksa akıntı olmaz.muayene ile değerlendirirz.kriterlere uygunsa mikrosinusektomi yöntemi ile tedavi edebiliriz
      Op.Dr.Atilla Kaya

  58. Hocam diyarbakırdayım kıl dönmesi sorunum var.Görüştüğüm doktor henüz enfekte olmadığı için akıntı kanama falan hiç olmadı bana primer yöntemi yapacam dedi.Sizce yapmalımıyım? ancak ben micro sinüsektomiyi öğrendim bana en yakın bu tekniği uygulayan yer neresi yardımcı olursanız çok sevinirim

    • size en yakın kliniğimiz Ankarada .eğer imkanınız varsa mikrosinusektomi yöntemi ile tedavi olanızı öneririm
      Op.Dr.atilla Kaya

  59. Hocam ben ameliyat olalı 9 ay oldu hala açıklık var bu durumla mikrosinüsektomi den faydalanılır miyim yoksa klasik ameliyat mı olur yine

  60. hocam merhabalar. Yaklaşık 2 ay önce kıl dönmesi ameliyatı oldum fakat hala şiddetli ağrım devam ediyor. makat bölgemde ara ara kabarcıklar var. neyapmam gerekiyor

  61. ben mersinde oldum mikrosinusektomi ameliyatını. hiç de söylendiği gibi aynı gün işe falan gitmek, on dakika sonra araba, motor kullanmak mümkün değil. ilk gün oldukça zor. lokal anestezinin etkisi dört saatte geçiyor. tamamen geçmesi akşamı buluyor. sırt üstü yatırıyorlar ama öyle dönmek kalkmak pek kolay değil. o geceyi hastanede geçirdim. yürüyebiliyorum şimdi evin içinde ama dışarıya çıkamıyorum. doktor oturabilirsin dedi ama oturunca ağrıyor. o yüzden oturmuyorum. dikişler estetik midir, değil midir bilmiyorum ama on gün sonra alınacak. ayrıca her gün pansuman yapacağız.

    • sizin ameliyatınız tam mikrosinusektomi değil sanırım,mikrosinusektomide kesi maximum 2 cm olur ve dikiş sayısı 1-2 tane olur
      Op.Dr.Atilla Kaya

  62. hocam yaklaşık iki yıl önce klasik kıl dönmesi ameliyatı oldum.çok sıkıntılı bi süreç yaşadım.şu anda aynı sıkıntı tekrar etti ne yapmalıyım

  63. iyi günler hocam benim microsinüsektomi ile ilgili sorum olacak ben motorcu kuryeyim işim hergün motorda oturmak
    1-operasyon sırasında içerden kesilerek parca çıkarıliyor ameliyattan sonra icerdeki kesinin ve dıstaki kesinin ağrısı ne kadar sürüyor
    2-operasyondan kac gün sonra isimi yapmaya başlayabilirim

  64. hocam ben 3 ay önce normal kıl dönmesi ameliyatı oldum ve 3 ay durmadan pansumana gittim akıntım olduğu için sonra mikrosinüsekktomi yontemiyle tekrar ameliyat oldum özel bir hastanede 4.gün agrım aşiŕı şekilde artmaya başladı tekrar çikma ihtimali olabilirmi ve ben ne yapmalıyim lütfen bana yardımc olun.

  65. Merhabalar hocam bugün mikrosinisektomi yontemiyle kil donmesi ameliyati oldum doktor yarayi açık biraktigini söyledi mikrosinisektomi dikiş atilarak yapilan bir yöntem diye biliyordum sizce açık bırakması normal mi

  66. mehmet altınkaya

    merhabalar hocam 1 ay once çok şiddetli bir apse oluştu devlet hastanesine gittim apse boşaltımı ve kruuması için ilaçlar verildi ameliyat olacaksın dedi mikrosinusektomi yontemi mi diye saoramadım tabi ama bu yontem le olmak istiyorum diğer yontem şuan gelinen tıp olanaklarında biraz fazla degilmi . neyse bu yontemle sizde tedavi olmak isterim yer istanbul

  67. Hocam bende kil dönmesi yaklasik 5 yildir var.Hic tedavi ettirmedim.Mikro Sinusektomi bana uygulanır mi?
    İyi Gunler

  68. Hocam 6 ay once sikintim basladi otururken agriyodu umursamadim sonra agri artmaya basladi apse olustu iyice sisti yuruyemez oturamaz yatamaz hale gelmistim cok asiri bi agri vardi sonunda apse patladi agrim gecti apse patladi temizledikten sonra hemen doktora gittim kil donmesi dedi 15 gun sonra gel ameliyat olacaksin dedi normal ameliyatlara baktim arastirdim psikolojim bozuldu apse patlayali 15 gun oldu suanda agri yok bende mikrosinusektomi olmak istiyorum ancak calisiyorum motorlu kuryeyim ameliyattan ne kadar sure sonra motor kullanabilirim

    • 1-1,5 ayda doku toparlar.ama gelin yinede durumunuzu değerlendirelim.apse iyileşme süreci tamamlanınca mikrosinusektomi yöntemi ile tedavinizi yapabiliriz.işinize ara vermeniz gerekmez
      Op.Dr.Seher Şirin

  69. Hocam 3 gün önce kuyruk sokumundunda sertleşen apse boşaltıldıldı.Yine de biraz sertlik var.Ama bende hiç akıntı ve koku olmadı.Bir buçuk ay sonra Istanbul da olacagım bu yöntem için geç kalmış olur muyum.Tekrar apse yapar mı?Birde olduktan sonra kesecik tam çıkarılmadıgı için tekrar nükseder mi?

    • hayır doku toparlamış olur ve ameliyat için en uygun dönem.mikrosinusektomi yönteminde kesecik tam olarak çıkarılır.
      Op.Dr.Atilla Kaya

  70. Mrh geçen yaz doktor fenol yöntemi uyguladı bana ama 4kere tekrarladı hep fenol yöntemini uyguladı ameliyat gerekli mi dediğimde ameliyat lik kadar büyük değil senin dedi ama yine tekrarladı napmaliyim bu dediginiz yöntem konyadaki hastanelerde var mıdır acaba

    • konyada uygulanıp uygulanmadığını bilmiyorum,ama Ankara ya gelirseniz tedavinizi yapabiliriz
      Op.dr.Adil Altınsoy

  71. Merhaba 1 hafta önce eşimi mikro sinüsektomi yöntemi ile ameliyat ettirdik ameliyat 1 saat sürdü eve geldik eşim oturamadı 5 gün çalışamadı ve hala çalışmakta zorlanıyor 2 cm lik kesik demişlerdi ama kesi 7 cm kadar var estetik dikiş mi normal dikişmi bilmiyorum ama dikişler dışardan çok belli oluyor ve aralarında boşluklar var mikro sinüsektomi yöntemiyle olanlar 3 gün sonra banyo yapabilir ve tekrar pansuman gerekmez deniliyor ama doktorumuz bize banyo yaptıktan sonrada pansuman yapın dedi hergün kokulu akıntısı oluyor 1 haftayı geçti bu normalmidir eğer normalse ne zaman geçer bu akıntılar ??

    • siz mikrosinusektomi yöntemi ile tedavi olmamışsınız,kokulu akıntı iltihap bulgusudur,doktorunuza kontrole gidin

  72. Hocam bende yaklaşık bir senedir kıl dönmesi var. Mikrosinüsektomi uygulanabilir mi? Ağrılarım artti. Öğrenci olduğum için sınavı bekliyorum. Bide sigortam yok bu yöntem pahalı olur mu?

  73. Selamun aleykum hocam dun öğle 12 de ameliyat oldum daha önce hiç ameliyat olmadım amelıyatım beş dakika bile sürmedi nasıl yattım nasıl kalktım bilmedım dikiş atılmadı yaram acık 1 cm kadar kesti doktor bey sonra kalktım tedavi nasıl uygulayım yaram acık bezinde hafif kan ve akıntı olmuş yaraya yapışmış bezi değiştirelim dedik yaramla beraber yapışmış yaramda kalkmaya başlayınca bizde yaranın üstündeki bolumu almaşık diğer yerleri kestik kanlı olan yerleri yaranın tam üstünde kalan kanlı kısım durdu üstüne yeni bezi kattık sonrasında polislik mulakatına girecem spor parkuruna 2 aya kLmaz toparlarmıyım çünkü bir iki hafta sonra kosmam lazım

  74. Merhaba bende de sanırsam kıl dönmesi var küçük bir şişlik var makatın yanında ne yapmalıyım

    • kıl dönmesi daha çok kuyruk sokumu civarında olur.makata yakınsa gecikmeden muayene ile değerlendirilmeli,apse olabilir.

  75. Hocam 1 ay kadar önce doktor beyin söylediğine göre micro yöntemiyle ameliyat oldum ama 2 hafta sonrası için dikişler alınıcak denildi dikişleri aldırmadan önce akıntı ve kanama vardı şiddetli olmamakla birlikte dikişleri aldırdıktan sonra tekrae kontrole gelmem söylendi ama akıntı ve ara ara hafif kanama devam ediyo ameliyattan önce bile olmayan kaşıntı şimdi başladı tekrarlamış olma ihtimali var mıdır?

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.

Sizi Aramamızı İster misiniz?
Share